Make bento, not war! #126

przez Malwina

Dzień dobry, 


Bez obaw, nie zapomniałam o cotygodniowych wpisach w cyklu Make bento! Dziś z lekkim opóźnieniem zapraszam Was na podsumowanie posiłków z minionego tygodnia. Na zdjęciu głównym postu możecie zobaczyć zamówione foremki, o których Wam ostatnio wspominałam. Jest jeszcze jedna duża, ale nie miałam okazji z niej korzystać. Po świętach napiszę o nich kilka słów i zrobię zdjęcia z wypełnieniem. Póki co, zakup uważam za bardziej niż udany 🙂

A co w bento? Jest przede wszystkim mocno warzywnie i kolorowo, czyli tak, jak lubię. Po świętach planuję przez kilka dni publikować przepisy z kuchni japońskiej, zakupcie więc dobrej jakości sos sojowy, bo bez niego się nie obędzie.

PS. Na kolejny wpis z lunchboxami zapraszam wyjątkowo w kolejny wtorek.

PONIEDZIAŁEK

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka z buraczkami i kozim serem, wzbogacona o 100 g polędwiczki wieprzowej z rozmarynem usmażonej na patelni.

W drugim pojemniczku soboro don, czyli ryż z kurczakiem i jajkiem po japońsku. Planuję tydzień z japońskimi przepisami na blogu po świętach wielkanocnych i najprawdopodobniej wtedy podzielę się z Wami recepturą na to danie. 

U mnie pieczona owsianka szarlotkowa plus owoce- mandarynka, kiwi, maliny. Przy okazji to debiut zamówionych niedawno foremek silikonowych do Monbento.

W drugim pojemniczku boczniaki na ostro smażone z cukinią i chili plus ogórki kiszone.

WTOREK
Pierwszy posiłek u Połówka to shirishiri z marchewki i tuńczyka. To proste i szybkie w przygotowaniu danie, które często ląduje w japońskim bento. Dodatkowo pieczona pierś z kurczaka bez skóry z groszkiem i kiełkami rzodkiewki.

Drugi posiłek to nasze ulubione rolki sushi pełne chrupiących warzyw.

U mnie makaron z boczniakami, groszkiem i cukinią. Na drugim pięterku warzywne maki plus sos sojowy.


ŚRODA

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka z sałaty rzymskiej, pieczonej piersi kurczaka, koziego serka, papryki, cebulki, oliwek. W pojemniczku dressing musztardowy.

Drugi posiłek to naleśniki owsiane z konfiturą śliwkową, mandarynką, listkami mięty i pestkami granatu.

U mnie mały i lekki zestaw przekąskowy składający się z sałatki owocowej (mandarynka, kiwi, granat, maliny, nasiona konopi) oraz migdałów.

CZWARTEK

Posiłek białkowo tłuszczowy u Połówka to sałatka z sałaty rzymskiej, pieczonego kurczaka, jajek, cebulki i kiszonych ogórków (plus dressing musztardowy). 

Drugi posiłek to sałatka z komosy, kurczaka i awokado. Dodatkowo posypana kiełkami rzodkiewki.

U mnie w monbento śniadaniowy pudding z chia (z dodatkiem karobu; 2 łyżeczki na porcję) plus owoce- mandarynka, winogrona, kiwi, granat.

Na drugim pięterku soba z brokułem i sezamem.

PIĄTEK

U Połówka spora porcja sushi z warzywnym nadzieniem plus sos sojowy.

Posiłek przedtreningowy to pieczona pierś z kurczaka, pieczone bataty z warzywami, ziołami i serem kozim plus trzy szaszłyki (szynka parmeńska, papryka, pomidor, oliwki).

W moim bento sushi i sos sojowy.

5 komentarzy
0

Podobne posty:

5 komentarzy

bentomonia 21/03/2016 - 6:11 pm

Piękne zestawy 🙂 Muszę kupić komosę ryżową, jeszcze jej nie próbowałam… Pozdrawiam

Odpowiedz
Justyna Ratajczak 21/03/2016 - 9:58 pm

Mistrzostwo 🙂

Odpowiedz
Anonimowy 22/03/2016 - 5:55 am

Czekam na japoński tydzień. Shirishiri brzmi idealnie:) Myślałaś by pisać kaloryczność posiłków?

Odpowiedz
Anonimowy 23/03/2016 - 3:46 pm

pomysł z opisywaniem kaloryczności jest świetny ! Pomyśl o tym 🙂

Odpowiedz
Malwina 23/03/2016 - 3:49 pm

Hihi, chyba chcecie bym przeszła na jeszcze wyższy poziom pracoholizmu 😉 Przemyślę sprawę, skoro są takie głosy.

Odpowiedz

Skomentuj

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych przez stronę Filozofia Smaku

Ta strona korzysta z plików cookies w celu poprawienia jakości obsługi. Zaakceptuj Czytaj więcej: Polityka prywatności i plików cookies