Śniadaniowy pudding z chia i owocami

przez Malwina
 Pudding chia z owocami
Śniadaniowy pudding z chia i owocami
Pudding z chia to jedno z moich ulubionych śniadań. Uwielbiam go przede wszystkim za smak, konsystencję i delikatną strukturę. Na dodatek takie śniadanie robi się praktycznie samo. Wystarczy wymieszać mleko i nasiona chia w słoiku (opcjonalnie dodać jakieś ulubione słodzidło), a następnie odstawić do lodówki na kilka godzin. Rano pudding przekładamy do miseczki, dodajemy owoce, orzechy itp. Et voilà! Mamy wyjątkowo pyszne, a jakże banalne w wykonaniu śniadanie.
Taki pudding świetnie sprawdzi się jako posiłek w pracy lub szkole, warto więc pamiętać o tym przepisie w tygodniu po brzegi wypełnionym obowiązkami.
Śniadanie z chia przepisy

 

ŚNIADANIOWY PUDDING Z CHIA
Śniadanie Mistrzów #294

Składniki (na 1 porcję):

  • 20-30 g nasion chia
  • 250 ml mleka migdałowego (lub innego roślinnego, np. sojowego, kokosowego)
  • 1 łyżeczka wybranego słodzidła

Do podania: ulubione owoce, bakalie


Przygotowanie:
Do słoika wsypujemy nasiona chia, wlewamy mleko. Dodając 30 g chia otrzymacie gęsty pudding o konsystencji zbliżonej do tej ze zdjęć. Możecie na tym etapie dodać ulubione słodzidło do smaku. Ja tego puddingu nigdy nie słodzę, ponieważ po dodaniu owoców jest dla mnie wystarczająco słodki. Słoik zakręcamy, intensywnie potrząsamy nim, by nasiona dokładnie wymieszały się z mlekiem. Słoik odstawiamy do lodówki na kilka godzin. Po kilkunastu minutach od wstawienia słoika do lodówki, warto raz jeszcze wymieszać lekko napęczniałe nasiona z mlekiem.
Rano pudding przekładamy do miseczki (lub zostawiamy w słoiku, jak wolicie), dodajemy pokrojone owoce, bakalie. Ja tym razem pudding z chia zajadałam z kiwi, malinami, papają, pestkami granatu, orzechami laskowymi i nasionami konopi.Uwagi:

– pudding można wzbogacić o dodatek 2 łyżeczek karobu, ewentualnie 1 łyżeczkę gorzkiego kakao do wypieków (w przypadku użycia kakao, należy dodać do smaku melasę, erytrol lub inne słodzidło).

– jeśli po kilku godzinach okaże się, że nasiona nie wymieszały się równomiernie z mlekiem, wystarczy pudding krótko zblendować przy pomocy ręcznego blendera.

 Deser chia z owocami

 

Pudding chia przepisy
Śniadaniowy pudding z chia i owocami
Pudding z chia

 

Czas przygotowania: 5 minut.

17 komentarzy
0

Podobne posty:

17 komentarzy

Justyna Kwil 09/01/2016 - 9:41 am

Zdjęcia cudowne a śniadanie pyszne <3

Odpowiedz
Roztrzepana Babeczka 09/01/2016 - 11:26 am

Jakie cudne śniadanko 🙂

Odpowiedz
Kinga 09/01/2016 - 11:39 am

Wygląda apetycznie! 🙂

Odpowiedz
Magdalena Kuchaja 09/01/2016 - 12:36 pm

uwielbiam puddingi chia za ich delikatność i wspaniałą konsystencję, a w towarzystwie owoców wyglądają przy tym uroczo!

Odpowiedz
Magda C. 09/01/2016 - 12:44 pm

Kolorowy zawrót głowy na śniadanie 🙂

Odpowiedz
Martyna 09/01/2016 - 1:12 pm

Jest taki kolorowy że aż zachciało mi się lata 🙂

Odpowiedz
Anulla 09/01/2016 - 3:00 pm

w tygodniu to moje ulubione śniadanie obok nocnej owsianki 🙂

Odpowiedz
Anonimowy 09/01/2016 - 6:01 pm

Czy można użyć zwykłego mleka krowiego?

Odpowiedz
Malwina 10/01/2016 - 9:04 am

Oczywiście.

Odpowiedz
JustInka 10/01/2016 - 8:30 pm

Wspaniale się prezentuje. A maliny mnie uwiodły. Ja obecnie jadę na mrożonych owocach. Odkrywam też różne puddingi z chia i jest raz lepiej raz gorzej. Ale mam nadzieję, że da mi się odnaleźć idealne dla mnie połączenia.

Odpowiedz
Jessica Meinhard 11/01/2016 - 11:48 am

A czy można taki pudding jakoś podgrzać? Np. w mikrofali, ale na najniższej temperaturze? W takie mrozy fajnie by było się rozgrzać 🙂

Odpowiedz
Malwina 11/01/2016 - 5:59 pm

Możesz próbować, ale nie mam bladego pojęcia, jak pudding zachowa się w trakcie podgrzewania w mikrofalówce (nie używam tego typu sprzętu). Najlepiej pomyśl o tym puddingu, jak o jakimś deserze, a te w 95 % przypadków najlepiej smakują na zimno 🙂

Odpowiedz
sa 11/01/2016 - 4:25 pm

przepis wypróbowany dzisiaj na śniadanie, z kiwi i płatkami migdałów; było pyszne 😉 pudding juz na stale zagosci w moim sniadaniowym menu

Odpowiedz
Anonimowy 12/01/2016 - 7:06 pm

30g nasion chia – ile to łyżek? 🙂

Odpowiedz
Malwina 12/01/2016 - 7:09 pm

+/- 3 łyżki.

Odpowiedz
Natalia Sadowska 25/01/2016 - 8:24 pm

A co z zaleceniem producentów i lekarzy odnośnie maksymalnej dziennej porcji nasion 15g?

Odpowiedz
Malwina 25/01/2016 - 9:29 pm

Natalio, uważam że takie rzeczy powinno się rozpatrywać indywidualnie i przede wszystkim jeść z głową. Każdy organizm jest inny, każdy inaczej zareaguje na różnej wielkości porcje błonnika. W 30 g nasion chia mamy około 11 g błonnika. Dzienne zapotrzebowanie na błonnik jest uzależnione od m.in naszej wagi ciała (zazwyczaj podaje się widełki od 25 do 40 g błonnika). Oczywiście nie należy też z jego ilością szaleć (nadmiar ograniczy wchłanianie składników mineralnych). A nie oszukujmy się, ale większość Polaków ma spore braki w ilości błonnika w diecie, nierzadko zapomina także o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Co do zalecanej dawki, to dla przykładu mam w domu chia dwóch firm, wg jednej dawka to 1 łyżka, wg drugiej 2 łyżki. W USA ten limit jest o wiele wyższy, zaczynając od 2 łyżek, na 6 kończąc (6 łyżek to mocno przesadzona ilość). Najlepiej obserwować swój organizm, czy dobrze toleruje określone dawki nasion chia i w razie potrzeby zmniejszyć lub zwiększyć ich ilość w diecie. Pozdrawiam. Malwina

Odpowiedz

Skomentuj

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych przez stronę Filozofia Smaku

Ta strona korzysta z plików cookies w celu poprawienia jakości obsługi. Zaakceptuj Czytaj więcej: Polityka prywatności i plików cookies