Foodbook #5

przez Malwina
Foodbook

 

Dzień dobry,Mam dla Was świeżutki Foodbook, czyli podsumowanie tego, co jadłam przez cały dzień. Znów w moim menu pojawiły się placki, ale nic nie poradzę na to, że mam ostatnio na nie fazę. Tak już mam, że gdy mi coś posmakuje, potrafię to jeść przez kilka dni z rzędu. Tym razem na talerzu wylądowały pyszne placki z selera, na które przepis podawałam Wam ostatnio. Takie placki lubię jeść z dodatkiem sosu/dipu i kiełków. Są lekkie (smażę je na 5-10 g oleju), pożywne i do tego smaczne. Polecam wypróbować przepis.
PS. Przypominam, że trwa bentowe Q&A. Czekam na Wasze zapytania w temacie bento i gotowania. Mile widziane wszelkie sugestie, w tym propozycje wpisów w cyklu. Dajcie znać, o czym chcielibyście częściej poczytać. Cykle Make bento, not war i Bento Prep tworzę z myślą o Was i chcę, aby z roku na rok zyskiwały one na wartości.

 

Na dzień dobry

 

Połówek zrobił mi duży dzbanek białej herbaty brzoskwiniowo-nektarynkowej. Część wypiłam w domu, część przelałam do termosu i zabrałam ze sobą na wynos. Poza wspomnianą herbatą wypiłam w ciągu dnia kilka kubków mięty z lukrecją, dwa duże kubki skrzypu z pokrzywą i dwa kubki jakiejś herbatki owocowej. Łącznie ponad 3 litry płynów.

 

Śniadanie

 

Taki ze mnie hipster, że na śniadanie zamiast kanapek jem sushi 😉 W sobotę wieczorem robiłam sushi, odłożyłam część zaprawionego ryżu z myślą o poniedziałkowym śniadaniu. Zrobiłam sobie dwie rolki sushi z awokado, wasabi, szczypiorkiem, kiełkami rzodkiewki, rzodkiewką, papryką, groszkiem cukrowym, sezamem i ogórkiem. Więcej o tym, jak przygotowuję ryż przeczytacie we wpisie: Jak ugotować ryż do sushi? 

 

II posiłek
Kolejny posiłek to makaron z suszonymi pomidorami i oliwkami. Sam makaron dość nietypowy, bo z mąki z ciecierzycy. Ma mniej węglowodanów i o wiele więcej białka. Kupiłam kilka paczuszek takiego makaronu (z ciecierzycy, z grochu i fasoli). Jest dość sycący, w smaku całkiem ok, choć na pewno nie przypadnie do gustu każdemu. Myślę, że fajnie będzie się komponować z sosem pomidorowym.

 

Posiłek potreningowy

Ostatnio ze względu na nawał pracy musiałam sobie troszkę poprzestawiać pewne rzeczy. Tym sposobem trening siłowy zaliczam popołudniu, zazwyczaj około 16, choć to też zależy od dnia. Nie trenuję jednak po godzinie 18. Mój organizm jest później zbyt pobudzony i nie mogę spać w nocy.Po treningu zjadłam placki z selerem plus sos tzatziki na silken tofu. Bazę na taki sos robię zazwyczaj w niedzielę/poniedziałek i na świeżo dodaję różne dodatki. Wystarcza mi on na około 5-6 dni. Należy tylko pamiętać, aby nie dodawać do niego od razu czosnku (może się wtedy zepsuć). Placki posypałam czarnuszką i kiełkami gryki. Naprawdę mega fajne połączenie. Do tego 200 ml soku pomarańczowego.

 

 

Kolacja
 

Na kolację miałam curry z soczewicy plus 50 g ryżu jaśminowego. Takie potrawki są idealne w chłodniejsze dni. Samo curry robi się dość szybko. Jest lekko pikantne i aromatyczne.Razem: 1535 kcal, w tym 51 g B, 198 g W i 59 g T.

19 komentarzy
0

Podobne posty:

19 komentarzy

Natalie 28/02/2018 - 5:19 pm

Jak pysznie! Pożarłabym wszystko prócz śniadania, bo sushi kompletnie mi nie smakuje. Pyszne opcje i też mam tak z treningiem, że jak robię na wieczór to później za nic w świecie nie mogę zasnąć i jest problem.

Odpowiedz
Kulinarne Inspiracje Futki 28/02/2018 - 7:02 pm

O mniam! Ależ pyszny tydzień <3

Odpowiedz
Ania S 28/02/2018 - 7:59 pm

Wszystko z pewnością było pyszne, a najchętniej zjadłabym curry, mimo iż przed chwilą jadłam wielki talerz curry z kaszą jaglaną 🙂 Placki z selera i sushi będę musiała zrobić 🙂

Odpowiedz
Ervisha 01/03/2018 - 8:33 am

Na śniadanie spokojnie można zjeść i to co zostało z obiadu – to na co ma się ochotę 😀 A wegańskiego sushi chetnie bym spróbowała;)

Odpowiedz
Malwina 01/03/2018 - 1:08 pm

My zazwyczaj robimy tylko wegańskie sushi. Takie nam najbardziej smakuje, szczególnie gdy w środku skrywa całe mnóstwo dodatków.

Odpowiedz
Immoral 01/03/2018 - 9:18 am

Placuszki wyglądają bardzo smakowicie, ale nie przekonuje mnie seler. Może poszukam u Ciebie przepisu na inne.

Odpowiedz
Duśka 01/03/2018 - 10:43 am

Już przy poprzednim wpisie zainteresowała mnie herbata miętowa z lukrecją. Czy to Twoja własna mieszkanka, czy kupujesz już jakąś gotową? Jeśli tak, czy mogłabyś polecić jakąś? Dziękuję!
PS. Wszystko wygląda pysznie 🙂

Odpowiedz
Malwina 01/03/2018 - 1:07 pm

Kupuję gotową. Dawniej na wagę w herbaciarni (ale od dawna na nią nie natrafiłam), obecnie w Tesco (w saszetkach z Tesco Finest). Smaczna, świetniej jakości, intensywna. Niestety nie najtańsza, ale warta swojej ceny.

Odpowiedz
Angelika i Monika Candy Pandas 01/03/2018 - 10:52 am

Smacznie 🙂 aż się głodne zrobiłyśmy 😛

Odpowiedz
Anonimowy 01/03/2018 - 2:50 pm

kubek z sową – jaki piękny! mogę zapytać, gdzie go kupiłaś? 🙂

Odpowiedz
Malwina 02/03/2018 - 6:59 am

Ja Cię Broszę 🙂

Odpowiedz
EllaCanto 03/03/2018 - 1:04 pm

Nigdy nie jadłam silken tofu, ale widzę, że znajduje duże zastosowanie w kuchni 😀 Wszystko z chęcią bym zjadła – zarówno placuszki, jak i curry, samo sushi też uwielbiam 🙂

Odpowiedz
Malwina 05/03/2018 - 4:54 pm

Bardzo lubię ten produkt, bo można z niego wyczarować mnóstwo fajnych rzeczy. Szczególnie dipy na jego bazie są bardzo smaczne i mają fajną "puszystą" konsystencję.

Odpowiedz
Chocolade 04/03/2018 - 3:10 pm

Sushi na śniadanie = życie na bogato ;))

Odpowiedz
Malwina 05/03/2018 - 4:54 pm

No ba 😀

Odpowiedz
Lonna 04/03/2018 - 5:42 pm

Wszystko wygląda wyśmienicie 🙂 A kubeczek z sową jest fantastyczny! 😀

Odpowiedz
Po prostu pycha 12/03/2018 - 12:25 pm

Wszystkie posiłki wyglądają super! 😀 Ja najchetniej bym zjadła placki z selera <3 nigdy takich nie jadłam!

Odpowiedz
Monika Monisia 15/03/2018 - 1:11 pm

Ale wszystko apetycznie wygląda 🙂

Odpowiedz
justyna 17/03/2018 - 7:30 am

Uwielbiam sushi z ryżu z Twojego przepisu, robiłam temari sushi i według mnie posmakuje nawet tym opornym.

Odpowiedz

Skomentuj

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych przez stronę Filozofia Smaku

Ta strona korzysta z plików cookies w celu poprawienia jakości obsługi. Zaakceptuj Czytaj więcej: Polityka prywatności i plików cookies