Seriale na zimowe wieczory |
Dzień dobry,
O ile filmy oglądamy zazwyczaj przy okazji weekendów, to w tygodniu najchętniej odpalamy sobie jeden z ulubionych seriali. Nasza serialowa lista jest dość długa, jednak wiele pozycji z czasem wykreślamy, bo najzwyczajniej w świecie dany serial robi się słaby i/lub pretensjonalny. Są seriale, które oglądamy już z przyzwyczajenia i sentymentu (Supernatural), są też takie, które oglądamy dla „odmóżdżenia się” (ach ten Last Ship i jego patos).Uwielbiamy też mini seriale i dziś przygotowaliśmy dla Was listę 5 fajnych seriali na zimowe wieczory, których historia zamyka się zazwyczaj w kilku odcinkach. Moim zdaniem, każda pozycja z tej piątki jest naprawdę warta uwagi. Sama zapewne odświeżę sobie te seriale za jakiś czas. Kolejność seriali nieprzypadkowa.
Bullet Journal- fragment listy z serialami |
Zdjęcie: HBO |
Długa noc
Zdjęcie: Netflix |
Zdjęcie: Filmweb |
22.11.63
Zdjęcie: Filmweb |
Zdjęcie: Filmweb |
Mr. Mercedes
A Wy, jakie seriale polecilibyście na zimowe wieczory?
56 komentarzy
Bardzo lubię chodzić do kina, choć od czasu, gdy co drugi widz pałaszuje popcorn z wielkiego kubła, trochę mniej. Nie znoszę zapachu prażonej kukurydzy!
Żadnego z wymienionych przez Ciebie seriali nie znam. Niewiele seriali obecnie oglądam, ale w latach 90. ogromne wrażenie wywarł na mnie serial Davida Lyncha "Miasteczko Twin Peaks".
Jeśli podobało Ci się Twin Peaks, to z pewnością przypadnie Ci do gustu Dark. A przy okazji Lyncha twórczość uwielbiam 🙂
Żadnego z tych seriali nie znam a szczerze mówiąc spróbowałam bym i takich 😀 Jak na razie oglądamy komediowe seriale 😀
Przyznam, że o żadnym nie słyszałam… trzeba będzie sprawdzić 🙂
Nie słyszałam o żadnym z nich, ale również gustuję w kryminałach 😀 Zbieram się, by w końcu sięgnąć po Kinga i Christie w formie książkowej, ale póki co ciągle coś świeższego wpada w moje łapki 😉
Długa Noc to świetny serial, genialny 🙂 Ja teraz oglądam Fargo, ST, The Crown i Most 🙂
Most udało mi się obejrzeć prawie 3/4, ale dalej nie miałam już siły przebrnąć.
Nie oglądałam żadnego 🙂
Ja to raczej wole książki od filmów, kinomanem u nas w domu jest mój mąż on uwielbia filmy i czym bardziej skomplikowane tym są dla niego lepsze, ja z kolei jak juz ma coś oglądać to lubię komedie romantyczne 🙂
Kojarze trzeci serial… kiedyś nawet widziałam kilka odcinków ale mnie nie wciągną 😉
nie widziałam ani jednego 😉
Ja także nie przepadam za kinem – przez zimno i przez niewygodne siedzenia (legowisko w domu jest o wiele przyjemniejsze :)), rozmowy czy szelesty nie przeszkadzają mi, bo umiem je ignorować.
Co do seriali, to muszę przyjrzeć się Twoim propozycjom. W styczniu wstrzymałam Netfliksa, bo miałam wiele zajęć i chciałam trochę ograniczyć elektronikę, ale w lutym chyba będę nadrabiać 😉
Czyli nie tylko ja marznę w kinie. Już myślałam, że jestem odosobnionym przypadkiem.
Obie książki Kinga, na podstawie których powstały seriale czytałam, więc ciekawa jestem jak wypadły na ekranie 🙂 też bardzo lubię kryminały 🙂
"Wielkie kłamstewka" to był dla mnie serial zeszłego roku 🙂
"Mr. Mercedes" czytałam i jest świetne. Czytałam tez pozostałe części tej trylogii 🙂
Podobnie czytałam "I nie było już nikogo", ale nie widziałam żadnego z seriali, które polecasz. Zainteresowała mnie "Długa noc", a ponieważ akurat mam abonament HBO, to przy okazji (prasowania) obejrzę 😉
Aktualnie nadrabiam zaległość w postaci serialu "Sześć stóp pod ziemią".
Ange76
"Sześć stóp pod ziemią" to jeden z lepszych seriali, jakie widziałam. Przy okazji genialne intro i świetne zakończenie. Może kiedyś jeszcze do niego sobie powrócę. "Wielkie kłamstewka" chętnie zobaczę.
Serial DARK chyba sobie włączę. Zobaczymy, bo ostatnio o nim głośno. O reszcie nie słyszałam 🙂
Raczej nie oglądam seriali, ale kiedyś i owszem "Twin Peaks" – to był film dla którego rezygnowałam z wielu zajęć. Ostatnio oglądałam Mad Man. Ale po pewnym czasie straciłam wątek. Nie znam tych, o których piszesz, brzmią ciekawie. Kocham kino od dziecka:)
Jeśli lubiłaś Twin Peaks, to Dark powinien przypaść Ci do gustu 🙂
Seriale to zlo! Serio! Jak zaczne ogladac jakas serie to muse obejrzec w calosci, a skutek jest taki ze ide spac jak zaczyna switac 😉
A tak serio, to musze zerknac na te seriale, szczegolnie kryminaly 😉
Bardzo lubie skandynawskie, masz cos takiego dobrego?
Rozumiem,że kolejny wpis będzie o tym co podjadać przy oglądaniu:)))
Aguś, świetne myśl 🙂
nie słyszałam chyba o żadnym z nich 🙂
Polecam szwedzką produkcję Jordskott. Z amerykańskich seriali wkręcił mnie ostatnio serial Grzesznica z Jessica Biel
Polecam szwedzką produkcję Jordskott. Z amerykańskich seriali wkręcił mnie ostatnio serial Grzesznica z Jessica Biel
The Sinner oglądaliśmy. Fajna historia i całkiem ciekawy serial. Przy okazji miło było znów zobaczyć Billa Pullmana i to w tak fajnie napisanej roli. Pod koniec troszkę odpłynęli (szczególnie osoba, która była odpowiedzialna za tłumaczenie).
I nie było już nikogo – uwielbiam tę książkę. Jeśli chodzi o serial, to widziałam kawałek pierwszego odcinka, ale nie miałam czasu oglądnąć go do końca. Jak będę mieć nieco więcej czasu to do niego wrócę 🙂
Zdecydowanie wole się pośmiać, niż bać i przejmować, dlatego częściej wybieram seriale komediowe. I tu polecę "Vicious" sprzed kilku lat – fenomenalny, cudny i cięty brytyjski humor. Albo, również brytyjski, choć już w zupełnie innym stylu, czyli "Miranda". Oba kocham ogromnie i polecam z całego serca
Uwielbiam brytyjski humor, więc z ogromną chęcią zobaczę Vicious. Tym bardziej, że gra tam Ian McKellen (genialna rola w Mr. Holmes).
Polecam The Loch. To brytyjski, 6 odcinkowy serial kryminalny, który od początku do końca trzyma w napięciu.
Dziękuję! Widzę, że to własnie moje klimaty. Chętnie obejrzę 🙂
Niestety nie znam żadnego 🙂 nie mam czasu, zbyt późno wracam po pracy do domu 🙂 jedynie co to zaglądam na blogi a filmów i seriali dawno nie oglądałam 🙂
Super rekomendacje! Zacznę od serialu produkcji HBO. Uwielbiam Agatę Christie, czasami oglądam filmy na podstawie jej książek, a Kinga się boję 🙂 jak byłam mała obejrzałam "To" i od tamtej pory mam uraz. Na poprawę humoru oglądam "Teorię wielkiego podrywu".
Mam jeszcze pytanie czy można dodawać przepisy do tzw. ulubionych?
Pozdrawiam! Izabela
"Teorii Wielkiego Podrywu" oglądaliśmy kilka sezonów. Musimy kiedyś nadrobić resztę nowych odcinków.
Co do przepisów, to na razie nie ma takiej opcji, ale jest duże prawdopodobieństwo, że będzie za kilka miesięcy. W planach zmiana motywu bloga, być może będzie też opcja logowania i zapisywania ulubionych przepisów. Plus dodawania własnych zdjęć w komentarzach 🙂 Ale to dopiero za kilka miesięcy.
Super! Już nie mogę się doczekać zmian. Izabela
Ja aktualnie zaszyłam się pod kołdrą z książkami, ale jak domownik wróci z delegacji to też będziemy nadrabiać zaległości w serialach.
Ja lubię Mr.Robot i House of Cards☺
House of Cards mamy do nadrobienia. Też bardzo lubię ten serial. Mr. Robot dopiero zaczynamy 🙂
Kurcze, nie oglądałam żadnego z listy. Jakoś jestem nie serialowa 🙂
Uwielbiam filmy i seriale – naprawdę oglądam je nałogowo 😀 Z podanych przez Ciebie propozycji widziałam tylko 22.11.63 – podobał mi się, ale najpierw przeczytałam książkę i dlatego pewnie serial nie trzymał mnie za bardzo w napięciu 😉 O "Dark" słyszałam wiele pozytywnych opinii i mam go na swojej liście do oglądnięcia 🙂 Ostatnio zabrałam się natomiast za "Czarne lustro", a w kolejce czeka jeszcze "The Crown" 🙂
Też mam sentyment do Supernatural! 😀 Sezony 1-5 oglądnęłam praktycznie bez przerwy, po kila odcinków dziennie;) Później poziom niestety troszkę spadł, ale jakoś nie mogę się rozstać z tym serialem 🙂
Nie sądziłam, że dadzą radę nakręcić tyle sezonów Supernatural! Najbardziej brakuje mi w tym serialu dobrej muzyki (teraz muzyki nie ma prawie wcale) i oczywiście starego klimatu. I szczerze nienawidzę tych ich braterskich ckliwych relacji 😀
Zgadzam się – zdecydowanie teraz jest za mało muzyki 🙂 Ile ja świetnych piosenek poznałam dzięki temu serialowi! Widać, że twórcą brakuje już pomysłów , ale mimo wszystko będzie trochę smutno jak serial się w końcu skończy 🙂
Soundtrack Supernatural jest genialny! Tyle świetnych kapel dzięki temu serialowi się poznało (choćby Foreigner czy Lynyrd Skynyrd). Jak jeszcze pociągną to przez kilka sezonów, to ja się nie obrażę 😉
Jeśli lubisz klimaty kostiumowe, ekranizacje klasyków, to polecam ostatnią ekranizację "Wojny i pokoju" wyprodukowane przez BBC, z piękną Lily James, Jamesem Nortonem i Paulem Dano.
Poza tym polecam:
– MINDHUNTER (Dwóch agentów FBI zmienia oblicze kryminologii, badając umysły morderców i niebezpiecznie przybliżając się do poznania istoty bezwzględnego zła – a przy okazji to oni stworzyli pojęcie "seryjnego mordercy")
– ALIAS GRACE (Pochodząca z Irlandii pokojówka zostaje oskarżona o zamordowanie swojego pracodawcy)
– OPOWIEŚĆ PODRĘCZNEJ (Akcja rozgrywa się w antyutopijnej przyszłości: kobieta zostaje zmuszona do życia jako konkubina pod presją fundamentalistycznej, teokratycznej dyktatury)
– NOCNY RECEPCJONISTA (Nocny recepcjonista kairskiego hotelu pomaga brytyjskiej agentce w tajnej operacji przeciwko potężnemu handlarzowi bronią)
– TRZYNAŚCIE POWODÓW (Hannah Baker popełnia samobójstwo, a jej znajomy dostaje 13 kaset magnetofonowych, na których dziewczyna nagrała powody odebrania sobie życia)
Słyszałam wiele dobrego o "Opowieści podręcznej" i chętnie zobaczę. Podobnie "Alias Grace". Lubię tego typu klimaty. "Trzynaście powodów" jakoś mnie odstrasza. Chyba ze względu na obecność Dylana Minnette (za to podobał mi się z nim już dość stary serial "Awake").
Jednak skusiłam się na "Trzynaście powodów". Przyznam, że naprawdę wciągający. Dzięki za polecenie!
Dark ogladalam i jestem zachwycona. Zgadzam sie rowniez z tym co napisal ktos wsrod komentujacych o Mindhunter – swietny. Poza tym jestem ogromna fanka Stranger Things 😀 oraz oczywiscie Gry o tron. Od czasu do czasu ogladamy rowniez Riverdale.
Minduhuntera oglądaliśmy. Świetny serial! My teraz mamy na tapecie hiszpański "Dom z papieru", który polecił ktoś na Fb. Również bardzo dobry serial. Zaraz sobie sprawdzę "Riverdale", bo o tym nie słyszałam. Dzięki!
Ktos ostatnio polecil mi Taboo, ale jeszcze sie za niego nie zabralam. Slyszalas cos o tym serialu? Moze ogladalas?
Taboo naprawdę bardzo dobry. Świetny, specyficzny klimat, dobre zdjęcia i oczywiście niezawodny Tom Hardy. Polecam obejrzeć 🙂
Żadnego z tych seriali nie znam, ale zaciekawiłaś mnie 🙂
Niestety, nie znam żadnego z polecanych przez Ciebie seriali, ale kilka trafiło na moją listę 🙂
I nie było już nikogo – oglądałam, również polecam! Resztę pozycji na pewno sprawdzę. A co dobrego jest w rożku na zdjęciu głównym? 🙂
Popcorn na słodko, polany sosem toffi i białą czekoladą.
mogę polecić niekryminalne 🙂
"Restauracja" ("Vår tid är nu") – historia rozgrywająca się w powojennej Szwecji
"The Durrells" – angielski serial o szalonej rodzinie, lata 40te
Dziękuję!