13 pomysłów na wegański lunchbox

przez Malwina
Wegański lunchbox
Dzień dobry, 
Przygotowałam dla Was zestawienie smacznych i sezonowych roślinnych lunchboxów. Wszystkie w sam raz dla wegan, wegetarian i oczywiście mięsożerców. Od samego patrzenia na zawartość tych pudełeczek robię się głodna. Z pewnością w pierwszej kolejności wybrałabym pojemniki ze szparagami. W końcu za chwilę rozpocznie się na nie sezon. Łapcie garść przepisów i inspiracji 😊


Przy okazji przypominam, że doczekaliśmy się fajnej grupy na Facebooku- Make bento, not war! Zapraszam do dołączenia i zachęcam do wzajemnego inspirowania się. Grupa idealna dla wszystkich bentomaniaków.

1. Bento z hummusem i sałatką ze szparagami

1) Hummus z suszonymi pomidorami posypany zatarem, warzywa do hummusu
2) Sałatka z kuksusem i szparagami (tu wersja bez groszku), brokuł z parowaru

2. Bento z sushi i sałatką z ciecierzycy

1). Sushi ze szparagami plus sos sojowy w pojemniku

3. Bento z kinpirą i szparagowym hummusem

1) Hummus ze szparagami posypany zatarem, warzywa
2) Ryż do sushi zaprawiony awase-zu z czarnuszką i szczypiorkiem, smażone grzyby shiitake w sosie teriyaki, kinpira z marchewki  i cukinii

4.Bento z burgerami z bobu i sushi

1) Sushi z czerwoną kapustą, smażone brązowe pieczarki z sosem sojowym i sezamem

5. Bento z sałatką z soczewicy

1) Sushi ze szparagami plus sos sojowy
2) Sałatka z soczewicy i suszonych pomidorów 

6. Bento na styl arabski

1) Foul mudammas, truskawki
2) Sałatka z ciecierzycy i awokado

7. Letnie bento z warzywnym spaghetti

1) Świeże owoce
2) Spaghetti z cukinii, kalarepa

8. Bento z ciecierzycą z patelni i kaszą jaglaną

1) Świeże owoce
2) Kasza jaglana, ciecierzyca z papryką

9. Bento z turecką potrawka z fasoli i sałatką z ciecierzycy

10. Bento z tofu teriyaki i nocną owsianką

1) Kinpira z marchewki, tofu teriyaki, ryż jaśminowy ze szczypiorkiem
2) Kiwi, nocna owsianka na jogurcie sojowym

11. Bento z potrawką z groszku i wiosennym tofu

1) Groszek z ziemniakami po grecku
2) Tofu a la twarożek z czarnuszką i warzywami

12. Bento z boczniakami z patelni

1) Boczniaki smażone z warzywami i soczewicą
2) Jogurt sojowy z bakaliami

13. Pudełko z puddingiem chia i owocami

Pojemniki widoczne we wpisie to lunchboxy Monbento. Z kodem rabatowym FILOZOFIASMAKU kupicie je taniej o 10 % w sklepie Zanshin.pl

16 komentarzy
0

Podobne posty:

16 komentarzy

Ervisha 24/04/2018 - 4:10 pm

Tego typu wpisów nigdy za wiele. Im więcej tym lepiej. Sporo inspiracji i smacznego jedzenia 🙂

Odpowiedz
Natalie 24/04/2018 - 4:17 pm

Faktycznie ślinka leci na sam widok 🙂 Piękne i kolorowe propozycje!

Odpowiedz
Aguś kulinarnie 24/04/2018 - 5:00 pm

Pięknie, zdrowo, kolorowo:)

Odpowiedz
Paulina Kańtoch 24/04/2018 - 5:40 pm

O rajusiu! Tyle pyszności. Bezmięsne dania potrafią być takie pyszne!

Odpowiedz
Lonna 24/04/2018 - 6:25 pm

Uwielbiam wiosenne i letnie menu 😀 Wszystko wygląda pięknie, zdrowo i kolorowo 😀

Odpowiedz
green goodies 24/04/2018 - 6:45 pm

piękne, apetyczne posiłki! aż zgłodniałam! :))))

Odpowiedz
Ania S 25/04/2018 - 7:00 am

Same smakowite rzeczy – aż trudno wybrać, co wygląda najlepiej 😉
Muszę dzisiaj poszukać polskich szparagów – w sobotę jeszcze ich nie było, ale może już znajdę 😉

Odpowiedz
||Jar|| 25/04/2018 - 7:33 am

Wonderful, wonderful, wonderful!! Added this page to my favourites and I'm sure I will go back to these ideas many times in the future!
All those boxes look unbelievably delicious and the combinations are outstanding. Malwina, I applause, you're a genius!

Odpowiedz
Malwina 27/04/2018 - 11:18 am

Thank you so much my dear :*

Odpowiedz
Angelika i Monika Candy Pandas 25/04/2018 - 11:17 am

O rany! Chętnie zamówiłabym u Ciebie taki lunchbox jakby można było 😀 te zdjęcia i kolory sprawiają, że człowiek ma ochotę zjeść wszystko od razu 😛

Odpowiedz
Zuza 25/04/2018 - 12:52 pm

ja niby zaczęłam jeśc mięso i ryby po kilku latach wegetarianizmu (nawet prace dyplomową pisałam na temat prewencji wege w chorobach nowotworowych(, ale słabość do wege zestawień pozostaje :)moje jadłospisy głównie wyglądają jak moje stare wege + porcja morskiej ryby albo chudego mięsa, i odżywka białkowa, bo trenuję za dużo, a z moim jedzeniem to ciężko nawet z mięsem pokryć zapotrzebowanie… 😀 Za wiele się nie zmieniło 🙂

Szparagi i wszelakie kaszowe (niestety obecnie tylko z ryżem, kus kusem i komosą 🙁 ) salatki to podstawa moich posiłków 🙂 Ale jak tylko dotrę do Polski to jaglanka, kasza gryczana, pęczak i bulgur będzie do oporu 🙂 Odrazu wrócę z 5kg cięższa 😀 Pocieszam się tym, że sezon na szparagi mam od jakiś 2 miesięcy <3 <3 🙂

Odpowiedz
Malwina 27/04/2018 - 11:18 am

U mnie z odpowiednim poziomem białka też zawsze jest problem. Niestety jeszcze nie natrafiłam na odżywkę, która by mnie nie uczulała 🙁

Odpowiedz
Marta Langier 25/04/2018 - 2:26 pm

Porcja cudownych pyszności!!!

Odpowiedz
EllaCanto 27/04/2018 - 11:11 am

Spaghetti warzywne mnie urzekło 🙂 Chętnie bym też zjadła 8 bento. Lubię patrzeć na Twoje boxy, bo niezwykle inspirujesz 🙂 I przy okazji robię się głodna 😛

Odpowiedz
Anna J. 28/04/2018 - 9:08 am

Uwielbiam te Twoje wpisy oczy moje wędrują wtedy po całym wpisie i mówię co ja bym tu zjadła 🙂 a te sushi to wygląda obłędnie 🙂
pozdrawiam serdecznie 🙂

Odpowiedz
Prostadieta.pl 18/11/2018 - 7:12 pm

Raj dla oczu i zapewne również raj dla podniebienia 😉

Odpowiedz

Skomentuj

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych przez stronę Filozofia Smaku

Ta strona korzysta z plików cookies w celu poprawienia jakości obsługi. Zaakceptuj Czytaj więcej: Polityka prywatności i plików cookies