Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)

przez Malwina

 

Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)
Po dłuższej przerwie wracam do Was z nowym przepisem w cyklu Śniadanie Mistrzów. Przygotowałam bardzo smaczne placuszki na bazie otrębów. Są bezglutenowe, dietetyczne i ekspresowe w wykonaniu. Ze względu na ich ostatnią cechę, dość często lądują w lunchboxie Połówka. Inspiracją do stworzenia tego przepisu był wpis Kasi z blogu OkołoKuchennie. Koniecznie przygotujcie sobie takie placki z otrębów i zabierzcie ze sobą do szkoły lub pracy.

 

PLACUSZKI Z OTRĘBÓW 
(BEZ GLUTENU)
Śniadanie Mistrzów #314

Składniki (na 3-4 sztuki):

  • 50 g otrębów gryczanych (niezmielonych)
  • 1 jajko (L)
  • około 30 g jogurtu naturalnego
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżeczka suszonej cebuli, pokruszonej
  • 1 łyżeczka przyprawy suszone pomidory z oregano i chili (lub innej podobnej)*
Przygotowanie:
W misce umieszczamy otręby, dodajemy jajko, jogurt naturalny, sól i pieprz do smaku oraz pozostałe przyprawy. Całość mieszamy łyżką do połączenia. W razie potrzeby dodajemy troszkę więcej jogurtu. Ciasto powinno mieć konsystencję kwaśnej śmietany.
Na patelni rozgrzewamy olej. Łyżką kładziemy porcje ciasta. Smażymy z obu stron do ładnego zrumienienia i odkładamy na papierowy ręcznik. Placki z otrębów podajemy z ulubionymi dodatkami, np. sosem czosnkowym, sosem remoulade, jajkami (na twardo, w koszulkach itp.) i warzywami.Uwagi:

– placuszki z otrębów możecie doprawić dowolną kombinacją przypraw, np. zieloną lub czerwoną czubricą, tymiankiem, oregano itp., dodać do ciasta podsmażoną cebulkę, posiekane suszone pomidory z oliwy i co tylko zapragniecie.

 

Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

6 komentarzy
0

Podobne posty:

6 komentarzy

Paulina K 17/07/2016 - 7:35 am

mniam !! wlasnie ostatnio z facetem przerzucamy sie na zdrowy tryb zycia i szukam jakis ciekawych przepisów :d

Odpowiedz
Monika 17/07/2016 - 8:59 pm

Pięknie się prezentują 🙂 Myślisz Malwinno, że można by zrobić je w wersji na słodko i wyszłbyby równie dobrze (np. otręby, jogurt, jajko, jakieś słodzidło + odrobina bakalii)
Pozdrawiam!

Odpowiedz
Malwina 18/07/2016 - 6:24 am

Jeśli lubisz smak gryki na słodko, to jasne. To dość uniwersalny przepis.

Odpowiedz
Kasia K. 26/07/2016 - 11:59 am

Otrębuuuszki! Aż sobie zrobię jutro na śniadanie jakieś z owocami.
No i zaszczyt w tyłek kopnął, żeś się w bloga zagłębiła 😉

Odpowiedz
Anonimowy 28/07/2016 - 8:12 pm

A można inne otreby ?

Odpowiedz
Malwina 29/07/2016 - 4:20 am

Jasne, ale przy otrębach w formie zmielonej, trzeba będzie dać więcej jogurtu.

Odpowiedz

Skomentuj

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych przez stronę Filozofia Smaku

Ta strona korzysta z plików cookies w celu poprawienia jakości obsługi. Zaakceptuj Czytaj więcej: Polityka prywatności i plików cookies