Make bento, not war! # 133

przez Malwina
Lunchbox do pracy
Dzień dobry, 
Przez weekend udało mi się zrobić porządek w kategorii Śniadanie Mistrzów. Aby ułatwić Wam wyszukiwanie, podzieliłam ją na kilka bardziej szczegółowych podkategorii. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie będzie dla Was przydatne. Z myślą o alergikach zebrałam także w jednym miejscu przepisy na śniadania bez glutenu. Następnym razem zajmę się w końcu kategorią Sałatki i przystawki.

A co w bento? Przede wszystkim jest kolorowo (lubię to!), zdrowo i niezwykle smacznie. Swój debiut ma miska na zupy i owsianki (ostatnie zdjęcie) z Monbento. Więcej o niej napiszę Wam już wkrótce, wracam bowiem z cyklem recenzji pojemników.

PONIEDZIAŁEK

W pojemniku u Połówka placuszki twarogowe bez glutenu (zabrakło mi mąki ryżowej, więc użyłam mąki jaglanej). Do masy serowej dodałam także 2 łyżki drobnych rodzynek. Dodatkowo świeże owoce (maliny, jeżyny, borówki, truskawki) i listki mięty.

Na drugim pięterku smażony schab z ziołami prowansalskimi, marchewka po turecku i warzywa (pomidorki, fasolka, brokuł i szparagi z parowaru). 

ŚRODA

Posiłek białkowo-tłuszczowy to sałatka z sałaty rzymskiej, kurczaka w ziołach prowansalskich, pomidora, sera Lazur, rzodkiewki, ogórka, marynowanych pieczarek i oliwek. W małym pojemniczku dressing z oregano i odrobiną czosnku.

Na drugim pięterku pieczona owsianka z malinami (wykorzystałam resztę malin z zamrażarki).


CZWARTEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy to proste szaszłyki z papryką i cukinią oraz sos tzatziki.

Na drugim pięterku placuszki kokosowe z owocami (borówka, malina, jeżyna) oraz frużeliną wiśniową.

U mnie w bento spaghetti z pesto szparagowym. Prze-pysz-ne! W maju dość często będzie lądować w moim pudełku.

Na drugim pięterku pieczone młode warzywa z tymiankiem i płatkami tureckiej papryki oraz prosta surówka z młodej kapusty, pora i marchewki.

PIĄTEK
U Połówka placuszki gryczane z truskawkami i spora porcja owoców (truskawki, borówki, maliny, kiwi). 

 

U mnie debiut nowej miski na owsiankę. Zamiast klasycznej nocnej owsianki, płatki komosy na mleku. To było moje pierwsze podejście do płatków quinoa i specjalnie mnie nie zachwyciło. O wiele bardziej smakują mi zwykłe płatki owsiane i płatki ryżowe. 

9 komentarzy
0

Podobne posty:

9 komentarzy

K. 09/05/2016 - 9:55 am

Amarantus to nie quinoa czyli komosa ryżowa. Bo chyba o to chodzi? Lubię komosę, bo ma smak pasujący do wszystkiego. Plusik gigant za blog 😉

Odpowiedz
Malwina 09/05/2016 - 10:00 am

Chodzi o płatki komosy, nie wiem skąd mi się rano ten amarantus przyplątał 😉 Nasiona komosy bardzo lubię, ale płatki średnio mi podeszły. Może na ciepło będą smaczniejsze?

Odpowiedz
Roztrzepana Babeczka 09/05/2016 - 1:51 pm

Ja zawsze cuda 😀

Odpowiedz
EllaCanto 09/05/2016 - 4:24 pm

Piszę to kolejny raz, ale chętnie bym takie bento przygarnęła! Narobiłaś mi ochoty na marynowane pieczarki, a przepis ze szparagowym pesto muszę koniecznie wypróbować – będzie to moje drugie podejście do szparagów (pierwsze było nieudane – gorzkie :/) i mam nadzieję, że udane 🙂

Odpowiedz
Malwina 10/05/2016 - 4:02 pm

Mam nadzieję, że uda Ci się trafić na odpowiednie szparagi 🙂

Odpowiedz
Aguś kulinarnie 09/05/2016 - 9:24 pm

Czerpię z Twoich bento-postów wiele inspiracji:)niejdno wypróbowałam i jeszcze niejedno przygotuję:)

Odpowiedz
Malwina 10/05/2016 - 4:04 pm

Aguś, bardzo się cieszę 🙂

Odpowiedz
Leai 10/05/2016 - 6:04 am

Cześć Malwina! Pisałaś kiedyś też o stworzeniu działu z przepisami Fit. Czy dalej to gdzieś w planach jest? Pozdrawiam!

Odpowiedz
Malwina 10/05/2016 - 4:03 pm

Cześć Leai, jasne, że będzie. Kategoria fit wpisana jest w mój blogowy kajet i zapewne niedługo pojawi się na blogu. Mile widziane propozycje nazwy dla takiej kategorii 🙂

Odpowiedz

Skomentuj

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych przez stronę Filozofia Smaku

Ta strona korzysta z plików cookies w celu poprawienia jakości obsługi. Zaakceptuj Czytaj więcej: Polityka prywatności i plików cookies